Iti lansam o provocare!

Rosiorii de Vede este si in acest an oras partener in cadrul evenimentului Earth Hour Romania. Rosiorii de Vede a participat pentru prima data la Eart Hour in anul 2010, cind alaturi de peste 30 localitati din Romania si alte peste 4600 din 128 de tari, a fost parte a acestui eveniment global. Intrucit pentru noi este esential ca evenimentul creat sa corespunda cerintelor voastre va lansam o provocare. In perioada 3 - 21 martie 2012 te asteptam sa ne spui la adresa de mail orapamantului@gmail.com cum ai organiza tu acest eveniment, ce ai face pe parcursul acelei ore si care ar fi mesajul tau transmis intregii lumi. Mai multe detalii despre eveniment gasesti pe: www.wwf.ro sau pe www.ora-pamantului.ro

Asteptam de la fiecare institutie si de la fiecare participant sa ne spuna ce va face in saptamana premergatoare evenimentului si cum va marca ora pamantului in seara zilei de 31 martie 2012 intre ora 20:30 si 21:30. Toti partenerii nostrii locali sunt rugati sa ne trimita imagini foto si video de la eveniment sau de la actiunile avind ca tema ora pamantului, pentru a fi postate pe acest blog.
Coordonatorul local al proiectului este din anul 2010 Viceprimarul Municipiului, dl. Iulian-Silviu VOICU

Ne gasiti pe Facebook la adresa:
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002143425886



vineri, 4 martie 2011

Earth Hour, cea mai mare manifestare de mediu din istorie

Earth Hour a apărut ca un răspuns la o întrebare simplă: cum îi putem determina pe oameni să conştientizeze una din cele mai mari ameninţări actuale, schimbările climatice?
Replica a venit de la WWF Australia, concretizată într-o campanie care promova un gest pe cât de simplu, pe atât de puternic: stingerea luminilor. Se întâmpla pe 31 martie 2007, la Sydney, când 2 milioane de case şi sedii de companii australiene au stins luminile timp de o oră. Ora Pământului.




De la prima ediție din 2007, când 2 milioane de case şi sedii de companii din Sydney au stins luminile timp de o oră, Earth Hour a evoluat și a devenit cea mai mare mișcare de mediu din istorie, implicând sute de milioane de oameni de pe toate continentele.

In 2008, 50 de milioane de oameni au ales sa celebreze Earth Hour. Constructii emblematice precum Golden Gate Bridge din San Francisco, Colosseum-ul din Roma sau panoul Coca-Cola din Times Square au ramas in intuneric. Celebritati din lumea filmului, a muzicii si a artei s-au alaturat initiativei WWF.

In 2009, aproape un miliard de oameni din peste 4100 de orase de pe mapamond au stins lumina pentru a trimite liderilor lumii un mesaj puternic despre nevoia de actiune impotriva schimbarilor climatice. Campania Earth Hour 2009 a devenit, astfel, cea mai mare actiune de mediu din toate timpurile.
Earth Hour in Romania

In 2009 Romania a participat pentru prima oara la campania globala in calitate de tara oficiala Earth Hour, la iniþiativa WWF, organizatia care coordoneaza de 4 ani campania globala.
Pe 28 martie, intre 20:30 si 21:30, 2 milioane de romani au stins luminile in casele lor, conform datelor furnizate de Dispeceratul Energetic National. In total, 15 orase au sustinut si au promovat campania, in calitate de Orase Oficiale Earth Hour.

La Bucuresti au stins luminile:  Palatul Parlamentului, Ateneul Roman, Teatrul National Bucuresti, Primaria Municipiului Bucuresti, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, Muzeul National de Arta, Opera Romana, Hotelul Intercontinental si Magazinul Cocor. In Piata Constitutiei, sute de sustinatori si voluntari WWF au format, cu lumanari, numarul 60, simbolul evenimentului. Trupa Sistem a sustinut un concert 100% unplugged, iar Astroclubul  Bucuresti le-a aratat bucurestenilor corpuri ceresti a caror vizibilitate este foarte redusa de obicei din cauza poluarii luminoase din Capitala.
Evenimente similare s-au organizat si in celelalte orase partenere in campanie.

Peste 30 de companii au contribuit la succesul campaniei, comunicand mesajul Earth Hour catre angajatii si clientii lor si intrerupand iluminatul la sediile din Bucuresti si din tara.

In luna septembrie 2009 campania Earth Hour Romania a primit distinctia Golden Award for Excellence, in cadrul PR Award.




Earth Hour 2010 a fost cea mai mare acțiune de mediu voluntară din toate timpurile. Pe 27 martie 2010, la 20:30 ora locală, luminile s-au stins în 4500 de orașe din 128 de țări.

În 2010, România s-a angajat mai mult decât oricând în campania globală, dovadă fiind miile de mesaje primite pe site-ul http://www.earth-hour.ro/
și prin rețelele sociale, participarea a 37 de orașe și a zeci de companii, dar și acoperirea media a evenimentelor. Cele 37 de orase care au participat la Earth Hour in anul 2010, in ordine alfabetica sunt: Bucuresti, Aiud, Alba Iulia, Alexandria, Bacau, Baia Mare, Baile Tusnad, Bistrita, Botosani, Braila, Brasov, Buftea, Calafat, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Deva, Focsani, Giurgiu, Horezu, Iasi, Miercurea Ciuc, Mizil, Panciu, Piatra Neamt, Ploiesti, Ramnicu Valcea, Resita, Rosiorii de Vede, Satu Mare, Targoviste, Timisoara, Tulcea, Turda, Vatra Dornei, Vaslui si Zalau.




În 2011, WWF, alături de partenerii și susținătorii din România, va da din nou tonul stingerii luminilor în zeci de orașe, clădiri proeminente și instituții, invitând oamenii din toată țara să repete gestul în casele lor. Campania se va bucura, în continuare, de sprijinul lui Zoli Toth, ambasadorul Earth Hour în România.

Datorită sutelor de povești ale oamenilor care, din 2007 și până acum, s-au arătat pregătiți să își reducă impactul negativ asupra planetei în viața de zi cu zi, nu doar de Ora Pământului, campania Earth Hour 2011 se va dedica tocmai acestor povești, fie că ele vor veni din partea companiilor, a autorităților sau a oamenilor obișnuiți.

„Evoluția atât de rapidă a campaniei în doar patru ani de zile a arătat că există sute de milioane de oameni care își doresc să facă mai mult pentru planetă”, a declarat Andy Ridley, co-fondatorul și directorul executiv Earth Hour International.

„Fie că vorbim de copii care transformă o sală de clasă sau de un președinte care schimbă o țară întreagă, oameni, organizații și guverne din întreaga lume sunt invitați să stingă luminile de Earth Hour și să se angajeze în acțiuni de mediu ce depășesc limitele temporale ale Orei Pământului”, a adăugat Andy Ridley.

Platforma de comunicare a campaniei din România, http://www.earth-hour.ro/, a pus la dispoziție din luna februarie, idei de acțiuni și evenimente, materiale de promovare, dar și posibilitatea de a sprijini în mod direct Earth Hour și WWF în România.


SURSA: http://romania.panda.org/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu